Top tijd. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van brittinsu - WaarBenJij.nu Top tijd. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van brittinsu - WaarBenJij.nu

Top tijd.

Blijf op de hoogte en volg

12 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo.. Ik laat weer even wat van mij horen!
In de vorige blog had ik geschreven, dat wij net waren verhuist en gewisseld waren van stage. Inmiddels zijn we helemaal gesetteld en onze huisbaas heeft de hele inboedel voor ons geregeld. Omdat Paul naar Nederland gaat voor 6 weken, kwam hij afscheid nemen met een drankje. Lief van hem!
Met ons onderzoek/project gaat het ook steeds beter. We zijn goed op weg en ons streven is dan ook om het voor de kerstvakantie af te hebben. Zo kunnen wij het na de kerstvakantie voorleggen en nog een eventuele aanpassing door te voeren. We moeten dus nog even aan de bak om dit te realiseren.
Ook hebben wij van de Johnnystraat sinterklaas gevierd met de Hugostraat. Heel gezellig met pepernoten, drankjes, cadeautjes en gedichten. Verder hebben we een dagje doorgebracht aan de waterkant en zijn we naar de opening van de nieuwe sportschool geweest in Lelydorp.
Vorige week zijn we met de hele windesheim groep op 5 daagse trip geweest. Ik heb zo genoten van dit lange weekend… We zijn naar Apoera, Blanche Marie, Raleighvallen en Voltzberg geweest. Donderdag 4 december werden we om half zes opgehaald. De jeep werd volgeladen en we gingen op weg naar de Hugostraat om hen op te halen. Na anderhalf uur rijden was de eerste stop. We gingen ontbijten bij Zanderij. Vervolgens reden we een bauxiet weg op waar wij de komende 10,5 uur op bleven rijden. De gaten in de weg waren enorm, maar ik was zo moe dat ik ondanks de hobbels toch wel in slaap viel. Na de lange reis kwamen wij aan in het dorpje Apoera. Helemaal oranje van het bauxiet. Ons verblijf lag aan de rivier en aan de andere kant lag Brits Guyana. Na wat zwemmen in de rivier, hebben wij in de na middag een inheems dorp bezocht. Zo bijzonder om te zien hoe primitief die mensen eigenlijk leven. Vervolgens heb ik heerlijk geslapen in mijn hangmat om de volgende dag door te reizen naar de Blanche Marie vallen. De weg liep dwars door de jungle heen en was nog hobbeliger dan de weg ervoor. Ik had mijn raampje maar dicht gedaan, voordat er een tak in mijn gezicht zou komen. Na een uur rijden kwamen we aan bij ons verblijf. In de middag zijn we direct naar de watervallen gegaan. De hoeveelheid water was erg laag, maar dit maakte mijn middag niet minder leuk. Ik heb heerlijk genoten van de zon en het water. ‘Savonds gingen we een boswandeling maken en hebben we geschoten met een jachtgeweer. Niet op dieren, want die waren helaas nergens te bekennen.
De volgende ochtend waren we weer onderweg naar de Raleighvallen. Na 4 uur rijden en 4 uur varen waren we aangekomen op de prachtige locatie. Tijdens de vaartocht moesten we een paar keer de boot uit om te duwen. In de avond ben ik vroeg gaan slapen, omdat de volgende dag een tochtje naar de Voltzberg mij stond te wachten. 3,5 uur en 3,5 uur terug.. Het was een lange wandeling, maar vooral de laatste klim de berg op was echt pittig. Met handen en voeten klom ik omhoog en boven op de berg moest ik eerst even bijkomen. Dit moment werd al gauw verstoord, omdat er een zwerm met Braziliaanse bijen aan kwam vliegen. Toen zelfs de gidsen de benen namen, wist ik dat het niet goed was. We schuilden achter een struik en we moesten stil zijn. Als ik de verhalen op internet mag geloven, kunnen de steken van deze bij dodelijk zijn. De paniek was dus niet voor niks. De weg van en naar de berg was zo mooi. We liepen midden door de jungle en kwamen onderweg de drie na giftigste slang van Suriname en een paar slingerapen tegen. Soms moesten er wat takken worden weggekapt, omdat we er anders niet langs konden. Eenmaal terug bij onze verblijf plaats, ben ik wat gaan afkoelen in de rivier, tot wij werden geroepen dat er aapjes waren die wij konden voeren. Hoe vet is dat? Ik heb een aapje gevoerd.. Het was echt zooooo mooi… In de avond hebben we nog een potje weerwolven gedaan en vervolgens lekker aan het kampvuur gezeten. Ik heb een heerlijke avond gehad!
De volgende ochtend stond in het teken van opruimen en inpakken. De boottocht terug was heerlijk. Ik heb de hele tocht liggen zonnen en dat was te voelen ‘savonds. De jeeps werden ingeladen en we keerden weer terug richting Paramaribo. Ik heb echt genoten van de mensen en de trip… Dit weekend was echt super .
Ik heb alleen nog maar leuke vooruitzichten. Morgen komen mijn ouders en zondag komt Mick. Oehhhhh, wat heb ik daar een zin in. Het is alweer 2,5 maand geleden dat ik hen heb gezien. Ze zijn er twee weken. Nu kan ik hen eindelijk alles laten zien wat ik hier doe en hoe ik hier leef!!
Ik heb jullie weer op de hoogte gebracht van mijn avontuur hier in Suriname!

Britt

  • 13 December 2014 - 00:38

    Sandra:

    Bedankt voor de informatie en leuke verhalen. Geniet flink van je ouders en Mick .
    Maken jullie er samen een fijne kerst van in mijn geboorteland.

    Tang boeng

  • 13 December 2014 - 03:25

    Joke Westerhof:

    Hoi Britt, leuk om weer jouw belevenissen te lezen. Nog een paar uurtjes en dan zijn je ouders er en de dag erna Mick. Heel veel plezier de komende twee weken! Liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2015

Het zit erop.

12 December 2014

Top tijd.

18 November 2014

Weer een berichtje uit SU

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 3543

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: